sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Parasta joulussa on....

Tänään juuri mietin että kuinka ihanaa on että pääsee viikon päästä hiipimään  aamuhämärällä lahjat kainalossa kuuselle ja laittamaan ne sinne kuusen alle :) 
Tänä vuonna joulu tuli jotenkin ihan hirveän  nopeasti ja ihan huomaamatta.....
 sain idean tehdä tälläisen jatka lausetta  tyyppisen jutun eli teen lauseita ja jatkan niitä sitten tuonne alas.....



Minun jouluni tuoksuu....
Minun jouluni näyttää/ minun jouluni jouluväri on....
Jouluruoka josta pidän on....
Jouluruoka jota inhoan on....
Minun jouluperinteisiini kuuluu....
Minun joulussani parasta on....
Muistan ikuisesti sen joulun kun....
Jos saisin yhden joululahjatoiveen se olisi....
Unelmien jouluni olisi sellainen että........
Pahinta jouluna olisi jos....
Lempi joululauluihini kuuluu.......
Päivää ennen joulua minä.......
Asia josta en luopuisi jouluna on....
Asia josta voisin luopua jouluna on....






Minun jouluni tuoksuu maustekakuille, piparille joulukuusen ihanalle tuoksuille jouluruualle ja hyasintille....

Minun jouluni näyttää/ minun jouluni jouluväri on Punainen ja kotini on täynnä punaisia asioita kuten matto, fleesepeitto tyynynpäälliset.....

Jouluruoka josta pidän on kalat ja erinlaiset salaatit, kinkku, myös porkkanalaatikko on alkanut maistua hyvälle.....

Jouluruoka jota inhoan on.... Perunalaatikko ja rosolli yllättävää kyllä en koskaan ole päässyt rosollin enkä perunalaatikon ystäväksi.....

Minun jouluperinteisiini kuuluu ehdottomasti LEIPOMINEN ja piparien tekeminen.....

Minun joulussani parasta on se tunnelma, perheen kanssa yhdessä oleminen rentoutuminen/ rauhoittuminen ja yhdessä olo.

Muistan ikuisesti sen joulun kun olin pieni ja asuimme yhdessä toisessa omakotitalossa meidän perhe lähti tekemään hautuumaakierrosta ja kun saavuimme kotiin katolla näkyi nokisia kengänjälkiä samoin sisällä oli nokea takan edessä ja lahjat oli kuusen alla viellä tähänkään päivään mennessä en tiedä miten mun vanhempani oli onnistuneet sen tekemään ja kuka se katolla käynyt ihminen oli ollut mutta muistan sen ikuisesti ja aijon joskus tulevaisuudessa omille lapsilleni (kun niitä saan) tehdä saman yllärin.


Jos saisin yhden joululahjatoiveen se olisi se että kaikilla suomen ( Ja muun maan) kodittomilla olisi paikka minne mennä kylmää pakoon ja ruokaa mitä syödä nälkäänsä myös ulkomailla käytävien sotien loppuminen olisi ihana lahja.

Unelmien jouluni olisi sellainen että saisin viettää sen Lapissa hirsimökissä isojen lumikinosten keskellä kynttilöiden, takkatulen ja joulukuusen kynttilöiden loisteessa.

Pahinta jouluna olisi jos 
Lempi joululauluihini kuuluu Sylvian joululaulu, varpunen jouluaamuna, Lintu, Oi jouluyö, vaikkei enkeleitä ollakkaan ja ave maria....

Päivää ennen joulua minä Odotan että muut nukahtaa Tai herään muita aikaisemmin  ja hiivin viemään kuusen alle joululahjat...

Asia josta en luopuisi jouluna on No esim tunnelmasta ja siitä rauhallisesta olotilasta en luopuisi  enkä perheen kanssa yhdessä olemisesta tietenkään!

Asia josta voisin luopua jouluna on Turha hössötys.....Kiire stressi.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti


Piristä minun päivääni kommentilla! :)